Folketingets Uddannelsesudvalg
I forbindelse med behandlingen af (L 170) Forslag til Lov om ændring af lov om folkeskolen (Præcisering af folkeskolens formål, ekstra timer i dansk og historie, elevplaner, offentliggørelse af landsresultater af test, præcisering af det kommunale ansvar samt etablering af nyt råd for evaluering og kvalitetsudvikling af folkeskolen) har Folketingets Uddannelsesudvalg i brev af 24. april 2006 stillet mig følgende spørgsmål:
Spørgsmål 35:
â€Hvorfor skal man ikke længere fremme den enkelte elevs alsidige personlige udvikling men derimod den enkelte elevs alsidige udvikling?â€
Svar:
Jeg skal henvise til bemærkningerne til lovforslagets § 1, nr. 1, hvoraf det fremgÃ¥r, at undladelsen af at anvende ordet â€personlige†tjener til at præcisere, at den enkelte elevs dannelse ikke har et rent individorienteret (altsÃ¥ indadrettet) perspektiv. Der er sÃ¥ledes ikke tale om en materiel ændring.
Dette svar fremsendes i 5 eksemplarer.