|
|
|
Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K |
Dato 19. januar 2007 J nr. Â 004-U18-67 Â
|
|
Trafikudvalget har i brev af 28. november 2006 stillet mig følgende spørgsmål 2 – 8 ad B7, som jeg hermed skal besvare.
â€Er ministeren enig i, at andre adresseløse forsendelser, som f.eks. reklametryksager, i princippet udgør en lige sÃ¥ stor gene for forbrugerne som gratisaviserne?â€
Svar:
Jeg har bedt Færdselsstyrelsen om en udtalelse for så vidt angår distributionen af reklametryksager med Post Danmark A/S.
Færdselsstyrelsen oplyser, at der pr. 1. september 2006 var knap 12 pct. af husstandene, der var tilmeldt Post Danmarks â€Ingen reklamer – tak†ordning. Ordningen indebærer, at det er afsenderen af forsendelsen, der afgør, om skiltet skal respekteres under omdelingen.
Færdselsstyrelsen har indtil dato modtaget meget fÃ¥ klager over Post Danmarks â€Ingen reklamer – tak†ordning. Det tages som et udtryk for, at afsenderne generelt ikke har interesse i at genere borgere, som ikke ønsker at modtage deres reklame eller informationsmateriale.
Med venlig hilsen
Flemming Hansen