ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN

 

 

Eksp.nr. 414308

 

4. december 2006

Besvarelse af spørgsmål 4 ad L 20  stillet af Erhvervsudvalget den 9. november 2006.    

 

 

Spørgsmål 4:

Kan ministeren oplyse, om det giver anledning til overvejelse, at Forbrugerrådet ikke har ressourcer til at udarbejde fulde høringssvar på et så vigtigt område, men alene har kunnet reagere på udformningen af lovforslagets § 11, og vil ministeren oplyse, hvordan man fremover sikrer sig, at udvalget får tilsendt høringssvar, der altid indeholder brede borgersynspunkter på udformningen af danske erhvervslovgivning, så udvalgets medlemmer dermed får et mere relevant beslutningsgrundlag.

 

Svar:

Økonomi- og Erhvervsministeriets lovforslag sendes i høring hos en bred kreds af interessenter. Det afspejler, at det er vigtigt for lovkvaliteten, at lovgiver får alle relevante bemærkninger og forslag. Det er derfor beklageligt, at Forbrugerrådet ikke har afgivet høringssvar omfattende hele lovforslaget.

 

Forbrugerrådet må selvfølgelig ligesom alle andre institutioner løbende foretage en prioritering af, hvordan ressourcerne bedst anvendes. Jeg ser naturligvis gerne, at Forbrugerrådet prioriterer Økonomi- og Erhvervsministeriets område meget højt og dermed lægger mange ressourcer på dette område. Jeg vil nu tage kontakt til Forbrugerrådet og drøfte, om vi fremover kan styrke høringsprocessen i forhold til forbrugersiden.

 

 

 

 

 

 

 

 

ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET

Slotsholmsgade 10-12

1216 København K

 

Tlf.           33 92 33 50

Fax          33 12 37 78

CVR-nr    10 09 24 85

[email protected]

www.oem.dk