Europaudvalget 2009-10
3017 - Transport, tele- og energi Bilag 2
Offentligt
848740_0001.png
Samlenotat til Folketingets Europaudvalg og Folketingets Udvalg for Tekno-
logi og Udvikling
Samlenotat
for it- og telepunkter på rådsmøde (transport, telekommunikation og
energi) den 31. maj 2010
5. Kommissionens kommende IKT-strategi – En Digital Dagsorden for
Europa
Kommende meddelelse
Vedtagelse af rådskonklusioner / udveksling af synspunkter
Side 2
10. maj 2010
6. Placering af hovedsæde for støttekontoret for Sammenslutningen af
Europæiske Tilsynsmyndigheder inden for Elektronisk Kommunikation
(BEREC)
Enighed
Side 9
IT- og Telestyrelsen
Holsteinsgade 63
2100 København Ø
Telefon
Telefax
E-post
Netsted
CVR-nr.
3545 0000
3545 0010
[email protected]
www.itst.dk
2676 9388
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
848740_0002.png
Kommissionens kommende IKT-strategi – En Digital Dagsorden for
Europa
- kommende meddelelse
Vedtagelse af rådskonklusioner / udveksling af synspunkter
Resumé
Kommissionen forventes den 18. maj 2010 at vedtage sin nye IKT-strategi – også
kaldet Den Digitale Dagsorden – i form af en meddelelse.
Den Digitale Dagsorden er ét af de syv såkaldte flagskibsinitiativer i Kommissio-
nens ”Europa 2020”-strategi for vækst. Væsentlige emner i Den Digitale Dags-
orden forventes at være opbygningen af hurtig bredbåndsinfrastruktur i med-
lemsstaterne samt en sammenhængende digital økonomi i Europa.
Regeringens prioriteter i denne sag tager afsæt i Danmarks høringssvar, som
blev afgivet i forbindelse med Kommissionens offentlige konsultation i efteråret
2009.
Det forventes, at der vedtages rådskonklusioner på baggrund af meddelelsen i
forbindelse med rådsmøde (transport, telekommunikation og energi) den 31. maj
2010. Herudover forventes ”digitale forbrugerrettigheder” at være et hovedtema
for ministerdrøftelsen.
1. Baggrund
Med afsæt i den reviderede Lissabon-strategi for vækst og beskæftigelse
1
vedtog
Kommissionen den 1. juli 2005 i2010-strategien
2
med det formål at udbygge
EU's førerposition inden for informations- og kommunikationsteknologi (IKT) og
lade informationssamfundets fordele arbejde for vækst og beskæftigelse. Strate-
gien skulle udbygge det indre marked for virksomheder og brugere og styrke
forskning og innovation på IKT-området.
IT- og Telestyrelsen
1
Formandskabets konklusioner fra Det Europæiske Råds møde i Bruxelles den 22.–23.
marts 2005)
2
“i2010 – Et europæisk informationssamfund som middel til vækst og beskæftigelse”,
KOM(2005) 229
2
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
848740_0003.png
Kommissionen har ved KOM (2009) 390 den 4. august 2009 fremsendt en med-
delelse til Europa-Parlamentet, Rådet, Det europæiske og sociale udvalg og Re-
gionsudvalget: ”Rapport om EU’s digitale konkurrenceevne – hovedresultater af
i2010-strategien for 2005-2009”.
Meddelelsen dannede grundlag for en offentlig konsultation om en ny europæisk
IKT-strategi, der skal efterfølge i2010-initiativet. Regeringen afgav høringssvar
den 13. oktober 2009 i form af et positionspapir, som blev udarbejdet på bag-
grund af en forudgående, bred offentlig høring i Danmark.
Kommissionens offentliggjorde den 3. marts 2010 sit udkast til ”Europa 2020-
strategien” (EU2020) med undertitlen ”Intelligent, bæredygtig og inklusiv
vækst”
3
. I EU2020 har Kommissionen udpeget syv områder, kaldet ’flagskibsini-
tiativer’, som skal gennemføre målene i den nye strategi. Den Digitale Dagsorden
er et af disse flagskibsinitiativer.
2. Formål og indhold
EU står ifølge Kommissionen over for vigtige beslutninger om, hvordan man skal
opbygge en sammenhængende digital økonomi. Dertil kommer, at internettet i de
kommende år forventes at udvikle sig til et omdrejningspunkt, som er en forud-
sætning for, at alle kan deltage fuldt ud i samfundslivet.
Kommissionens meddelelse om Den Digitale Dagsorden forventes tidligst vedta-
get 18. maj 2010 i år. Det forventes, at meddelelsen i høj grad vil konkretisere
den beskrivelse af flagskibsinitiativet om Den Digitale Dagsorden, som er med-
taget i EU2020-meddelelsen. I denne fremhæves det, at man ønsker et digitalt in-
dre marked baseret på hurtigt internet og interoperable tjenester, herunder bred-
båndsadgang for alle inden 2013, internetadgang på 30 megabit i sekundet eller
mere for alle inden 2020 samt adgang for mindst 50 % af alle europæiske hus-
holdninger til internetforbindelser på over 100 megabit i sekundet inden 2020.
Endvidere angiver Kommissionen, at man på EU-niveau vil arbejde på:
At tilvejebringe en stabil retlig ramme, der stimulerer investeringer i en
åben og konkurrencedygtig infrastruktur til højhastighedsinternet og til-
knyttede tjenester.
At udvikle en effektiv spektrumpolitik.
At fremme brugen af EU's strukturfonde for at fremme denne dagsorden.
At oprette et egentligt indre marked for onlineindhold og -tjenester på
tværs af grænserne gennem digitale indholdsmarkeder med et højt sik-
kerhedsniveau, en afbalanceret retlig ramme med klare ordninger for ret-
tigheder, fremme af multiterritoriale licenser, passende beskyttelse og af-
3
IT- og Telestyrelsen
3
KOM (2010) 2020
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
lønning af rettighedshavere og aktiv støtte til digitalisering af Europas
kulturarv og, udvikle en global styring af internettet.
At reformere forsknings- og innovationsfinansiering og øge støtten til
IKT for at styrke Europas teknologiske formåen på strategiske nøgleom-
råder og skabe betingelser for SMV’er med høj vækst, der kan være fø-
rende på vækstmarkeder og stimulere IKT-baseret innovation i alle sekto-
rer.
At fremme adgang til internettet og udbredelse til alle europæiske borge-
re, navnlig gennem foranstaltninger til støtte for it-kundskaber og it-
adgang.
Endelig opfordrer Kommissionen medlemsstaterne til:
At udarbejde operationelle bredbåndsstrategier ved at målrette offentlig
finansiering, herunder strukturfonde, på områder, der ikke fuldt ud finan-
sieres via private investeringer.
At indføre en retlig ramme for koordinering af den offentlig indsats for at
nedbringe omkostningerne ved netudbygning.
At fremme udbredelsen og brugen af moderne tilgængelige onlinetjene-
ster såsom eGovernment, eHealth, det intelligente hjem, digitale færdig-
heder og sikkerhed.
IT- og Telestyrelsen
3. Europa-Parlamentets udtalelser
Europa-Parlamentet skal ikke høres, men har den 5. maj 2010 vedtaget en resolu-
tion om Den Digitale Dagsorden. Af indholdet i resolutionen kan blandt andet
fremhæves, at Parlamentet støtter Kommissionens ambitioner om udbygning af
en hurtig bredbåndsinfrastruktur og foreslår, at 50 % af befolkningerne i EU bør
være dækket heraf i 2015, mens 100 % bør være dækket i 2020. I den sammen-
hæng fremhæves blandt andet de aktuelle drøftelser om forsyningspligtens om-
fang samt mulighederne for statsstøtte.
Parlamentet har desuden et væsentligt fokus på at sikre digitale færdigheder, her-
under i form af en separat EU-handlingsplan og ved at sikre højhastighedsinternet
for alle skoler i EU i 2015. Med henblik på at sikre brugernes rettigheder foreslår
Parlamentet et ”Charter for brugerrettigheder”.
Parlamentet fremhæver også fri adgang til internettet, herunder netneutralitet,
som en prioritet, og endelig foreslås det konkret, at støtten til IKT-forskning via
rammeprogrammet for forskning skal fordobles.
4. Nærhedsprincippet
Da det er en meddelelse, er nærhedsprincippet ikke relevant.
4
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
5. Gældende dansk ret og forslagets konsekvenser herfor
Da meddelelsen ikke er juridisk bindende, får den ikke konsekvenser for dansk
ret.
6. Konsekvenser
Meddelelsen har ikke i sig selv statsfinansielle konsekvenser eller konsekvenser
for EU´s budget.
Meddelelsen har ikke i sig selv administrative konsekvenser for det offentlige el-
ler erhvervslivet. Meddelelsen forventes ikke at påvirke beskyttelsesniveauet.
7. Høring
Notatet har været i skriftlig høring og er drøftet på møde i EU-specialudvalget
for it og telekommunikation den 4. maj 2010.
Endvidere har regeringen tidligere – i efteråret 2009 – gennemført en bred høring
af alle interesserede interessenter, herunder medlemmerne af EU-specialudvalget
for it og telekommunikation, med henblik på udarbejdelse af regeringens hø-
ringssvar vedrørende prioriteterne for en ny europæisk IKT-strategi.
I dette notat anføres kun de bemærkninger, som er modtaget i forbindelse med
foromtalte møde den 4. maj 2010.
Dansk Energi
har på mødet og med efterfølgende skriftlige bemærkninger den 4.
maj 2010 givet udtryk for sin uforbeholdne støtte til Kommissionens udspil med
at fremme en digital dagsorden for Europa. Dansk Energi hæfter sig særligt ved,
at Kommissionen har udbredelsen af højhastighedsforbindelser som topprioritet
og kobler udbygning og anvendelse af højhastighedsnet sammen med nye anven-
delsesmuligheder på internettet, øget innovation og større vækst.
Dansk Energi hæfter sig derudover ved, at Kommissionen opfordrer medlemssta-
terne til at ”udarbejde operationelle bredbåndsstrategier ved at målrette finansie-
ring, herunder strukturfonde, på områder, der ikke fuldt ud finansieres via private
investeringer”. Dansk Energi stiller sig derfor uforstående over for, at der under
regeringens foreløbige generelle holdning under punkt 9 ikke er nævnt den vigti-
ge betydning af at få udbredt højhastighedsinfrastruktur. Dansk Energi mener så-
ledes, at udbredelsen af højhastighedsinfrastruktur, i lighed med Kommissionens
udspil til en Digital Dagsorden for Europa, bør stå øverst på listen over de områ-
der, som der fra dansk side lægges vægt på. I den sammenhæng noterer Dansk
Energi sig, at regeringen også har som målsætning, at der skabes en ”infrastruk-
tur i verdensklasse” i Danmark.
5
IT- og Telestyrelsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
Dansk Energi foreslår konkret, at der til regeringens foreløbige generelle hold-
ning indsættes følgende punkt øverst: "At højhastighedsinfrastruktur er en vigtig
forudsætning for at sikre vækst og velfærd i de europæiske højhastighedssam-
fund".
Dansk Energi opfordrer derudover regeringen til at arbejde for, at Kommissionen
i sin Digitale Dagsorden for Europa får specificeret, hvorvidt højhastighedsmål-
sætningerne er udtryk for både upload- og download-hastigheder eller udeluk-
kende udtryk for download-hastigheder. Dansk Energi fremfører således, at beg-
ge typer hastigheder er fundamentale forudsætninger for et ægte højhastigheds-
samfund, hvilket regeringen ifølge Dansk Energi selv pointerer i sin It- og telepo-
litiske redegørelse fra 2008. I denne fremgår det blandt andet, at brugerne som
aktive skabere af digitalt indhold stiller nye krav til den hastighed, hvorved bru-
gerens data kan lægges op på internettet, ligesom at brugernes aktive deltagelse
ved skabelsen af indhold fremmer innovation, kreativitet og sociale relationer til
gavn for alle.
Såfremt Kommissionens højhastighedsmålsætninger alene vedrører download-
hastigheder, bør regeringen ifølge Dansk Energi lægge vægt på, at Kommissio-
nens Digitale Dagsorden for Europa fremhæver, at høje upload-hastigheder er af
afgørende betydning i forhold til at skabe et ægte højhastighedssamfund.
Endelig foreslår Dansk Energi, at der i regeringens foreløbige generelle holdning
lægges vægt på øget gennemsigtighed på bredbåndsmarkedet, således at forbru-
gerne bedre kan gennemskue de forskellige tilbud og foretage rationelle for-
brugsvalg i forhold til både pris og kvalitet. I den sammenhæng noterer Dansk
Energi sig, at Højhastighedskomiteen i januar 2010 kom med en anbefaling om at
indføre en varedeklaration på bredbånd, således at forbrugerne får klar informati-
on om kvalitet. Dansk Energi finder en sådan ordning medvirkende til øget kon-
kurrence på kvalitet og hastighed, og dermed til ydereligere stimulering af udvik-
lingen.
Dansk Energi støtter Højhastighedskomiteens førnævnte anbefaling og opfordrer
regeringen til at arbejde for, at Kommissionen i sin Digitale Dagsorden sætter
øget fokus på dette. Konkret foreslår Dansk Energi således, at der under regerin-
gens foreløbige holdning tilføjes: "At EU sætter ind på at skabe øget gennemsig-
tighed på bredbåndsmarkedet for at hæve forbrugertilliden og øge konkurrencen
på kvalitet og hastighed".
Dansk Industri/ITEK
har på mødet den 4. maj 2010 givet udtryk for, at målsæt-
ninger om at hele befolkningen skal have adgang til samme hastigheder ikke vur-
deres at være hensigtsmæssige. ITEK anfører således, at det ikke er givet, at alle
typer brugere har eller vil få brug for ens hastigheder.
6
IT- og Telestyrelsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
Danske Handicaporganisationer (DH)
anfører i skriftlige bemærkninger af den
4. maj 2010, at der uden tvivl skal indgå en handicapvinkel i den danske rege-
rings position i form af tilgængelighed til IKT for mennesker med handicap. Iføl-
ge DH kræver et tilgængeligt og inkluderende IKT-samfund et særligt fokus og
særlig tilrettelæggelse, hvilket bør afspejles i regeringens foreløbige generelle
holdning.
DH henleder opmærksomheden på FN's Handicapkonvention, der ifølge DH klart
viser vejen for, hvordan man skal udvikle samfundet til gavn for alle borgere,
herunder hvordan personer med handicap skal bringes på niveau med den reste-
rende del af befolkningen, når det gælder mulighed for lige adgang til samfunds-
deltagelse. DH fremhæver, at EU netop har besluttet at ratificere konventionen
inden for de områder, hvor EU har kompetence, hvorfor det ifølge DH vil være
naturligt, at konventionen reflekteres tydeligt i den kommende IKT-strategi.
Endelig henviser DH til høringssvaret fra European Disability Forum (EDF), der
varetager europæiske handicaporganisationers interesser, og som DH er medlem
af.
Forbrugerrådet
har i skriftlige bemærkninger af den 4. maj 2010 givet udtryk
for, at der i regeringens foreløbige generelle holdning bør lægges øget vægt på
styrkelse af forbrugernes rettigheder, udbredelse af højhastighedsinternet til alle
borgere samt at den frie adgang til internettet, herunder netneutralitet, sikres.
Endelig støtter Forbrugerrådet Dansk Energis forslag vedrørende gennemsigtig-
heden på bredbåndsmarkedet som en forudsætning for, at markedet kan virke ef-
ter hensigten.
TDC
har på mødet og med efterfølgende skriftligt forslag den 4. maj 2010 givet
udtryk for, at regeringens foreløbige generelle holdning under punkt 9 bør frem-
hæve, at udbygning af bredbåndsinfrastrukturen i videst muligt omfang sker på
markedsbaserede vilkår og teknologineutralt.
Endvidere finder TDC, at regeringens foreløbige generelle holdning – i forlæn-
gelse af Højhastighedskomiteens anbefalinger – bør fastslå, at offentlig involve-
ring i bredbåndsmarkedet alt overvejende bør ske via efterspørgsel af digitale
ydelser fra udbyderne på et konkurrencebaseret marked, hvormed grundlaget for
øgede investeringer styrkes.
8. Generelle forventninger til andre landes holdninger
Den Digitale Dagsorden er blevet drøftet blandt it- og teleministrene på uformelt
rådsmøde den 19. april 2010. I forlængelse af mødet enedes ministrene om en
fælles deklaration, hvor man særligt fokuserer på vigtigheden af bredbåndsinfra-
struktur, brugerrettigheder og et digitalt indre marked. Andre væsentlige områ-
IT- og Telestyrelsen
7
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
848740_0008.png
der, som fremhæves i deklarationen, er sikkerhed, digitale offentlige tjeneste-
ydelser, styrket konkurrenceevne og IKT-forskning, benchmarking samt en effek-
tiv koordinering af medlemsstaternes forhandlingspositioner over for tredjelande.
9. Regeringens foreløbige generelle holdning
Regeringen er enig i med Kommissionen i, at IKT er en hoveddrivkraft bag EU's
økonomiske og sociale modernisering.
Regeringen er endvidere enig med Kommissionen i, at EU står over for vigtige be-
slutninger om, hvordan man skal opbygge en sammenhængende digital økonomi,
blandt andet ved at sikre udrulning af hurtigt bredbånd i EU. Højhastighedsinfra-
struktur er en vigtig forudsætning for at sikre vækst og velfærd i EU. Udbygning
af infrastrukturen bør som udgangspunkt være markedsdrevet og teknologineu-
tral.
I forbindelse med konkretiseringen af Den Digitale Dagsorden lægges der fra
dansk side særligt lægger vægt på følgende:
At der fortsat er stort fokus på EU-borgernes digitale færdigheder.
At det digitale indre marked styrkes, herunder nedbrydelse eller minimering af
barrierer for e-handel, samt styrkelse af forbrugernes rettigheder.
At EU's konkurrenceevne styrkes gennem udnyttelse af mulighederne i et
åbent og tilgængeligt informationssamfund, herunder øget brug af IKT-
baserede forretningsmodeller.
At EU kommer i front med at udvikle og implementere teknologiske løsninger
med henblik på bedre velfærd og offentlige tjenesteydelser, f.eks. til sundhed,
ældre og mennesker med handicap.
At IKT-løsninger fremmes på områder, hvor det giver mærkbare forbedrin-
ger af effektivitet og produktivitet.
10. Tidligere forelæggelser for Folketingets Europaudvalg
Sagen er senest forelagt for Folketingets Europaudvalg den 11. december 2009 på
baggrund af samlenotat af 3. december 2009 vedrørende vedtagelse af rådskon-
klusioner om Kommissionens meddelelse om EU’s digitale konkurrenceevne –
hovedresultater af i2010-strategien for 2005-2009.
4
Kopi af regeringens positionspapir vedrørende en ny europæisk IKT-strategi, som
blev sendt til Kommissionen vedrørende dennes offentlige høring, blev oversendt
til Folketingets Europaudvalg den 16. november 2009.
IT- og Telestyrelsen
4
KOM (2009) 390
8
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
848740_0009.png
Placering af hovedsæde for støttekontoret for Sammenslutningen af
Europæiske Tilsynsmyndigheder inden for Elektronisk Kommunikati-
on (BEREC)
Enighed
Resumé
Forordningen om nedsættelse af Sammenslutningen af Europæiske Tilsynsmyn-
digheder inden for Elektronisk Kommunikation (BEREC) trådte i kraft den 7. ja-
nuar 2010.
IT- og Telestyrelsen
I den forbindelse skal der etableres et støttekontor, som skal bistå med primært
administrativ betjening af BEREC.
Regeringens holdning i denne sag tager navnlig afsæt i DER-konklusioner fra
2003 og 2008 om at give prioritet til de nye medlemslande i fordelingen af agen-
turers hovedsæder.
Letland kandiderer som det eneste land til værtskabet for støttekontoret, og det
vurderes, at Letland fagligt kan løfte opgaven.
Det forventes, at it- og teleministrene i forbindelse med rådsmøde (transport, te-
lekommunikation og energi) den 31. maj 2010 skal nå til enighed om placeringen
af støttekontoret.
1. Baggrund
Europa-Parlamentet og Rådet reviderede i november 2009 den såkaldte teledirek-
tivpakke og vedtog i samme forbindelse forordningen om nedsættelse af Sam-
menslutningen af Europæiske Tilsynsmyndigheder inden for Elektronisk Kom-
munikation (BEREC) og dens støttekontor.
5
Forordningen trådte i kraft den 7. ja-
nuar 2010.
BEREC afløser det hidtidige og mindre forpligtende samarbejde mellem de uaf-
hængige, nationale teleregulatorer i ERG (European Regulators Group). ERG har
stået for samarbejdet mellem teleregulatorerne om EU-lovgivningen på teleområ-
det. BEREC skal fremme en ensartet forvaltning af teledirektivpakken i alle med-
lemsstater. Herudover vil BEREC skulle fungere som et organ for refleksion, de-
bat og rådgivning for Europa-Parlamentet, Rådet og Kommissionen inden for
elektronisk kommunikation efter anmodning eller på eget initiativ.
Støttekontoret etableres som et fællesskabsorgan og har retlig, administrativ og
finansiel autonomi. Støttekontoret ledes af et forvaltningsudvalg, bestående af de
5
Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) Nr. 1211/2009 af 25. november 2009
9
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
nationale regulatorer og Kommissionen, og en administrerende direktør. I praksis
forventes, at støttekontoret bemandes med et beskedent antal ansatte (højest op til
28, men mere sandsynligt 10-20), og det vil skulle fungere som sekretariat for
samarbejdet mellem de nationale regulatorer.
I henhold til konklusionerne fra Det Europæiske Råd i december 2003 skal nye
EU-agenturer fortrinsvis placeres i de nye medlemslande af hensyn til den geo-
grafiske balance. I konklusionerne fra Det Europæiske Råd i juni 2008 blev det
præciseret, at nye agenturer og kontorer fortrinsvis skal placeres i de af de nye
medlemslande, som endnu ikke huser et sådant.
På nuværende tidspunkt kandiderer Letland som det eneste land til værtskabet for
støttekontoret for BEREC. Beslutningen om placering af støttekontoret forventes
truffet på rådsmødet (it og tele) den 31. maj 2010.
2. Formål og indhold
Ikke relevant - sagen drejer sig alene om at beslutte placeringen af støttekontoret
for BEREC.
3. Europa-Parlamentets udtalelse
Europa-Parlamentet skal ikke udtale sig.
4. Nærhedsprincippet
Ikke relevant.
5. Gældende dansk ret og konsekvenserne herfor
Ikke relevant.
6. Konsekvenser
Ikke relevant.
7. Høring
Der skal ikke foretages høring.
8. Forhandlingssituationen
Sagen har været drøftet indledningsvist i Coreper.
Enkelte medlemslande har umiddelbart talt for placering i Bruxelles, bl.a. i lyset
af, at en del teleregulatorer har ønsket dette. Det står nu klart, at Letland som
eneste medlemsland kandiderer som vært for støttekontoret. Det forventes, at der
kan opnås enighed herom på rådsmødet.
9. Dansk holdning
Dansk holdning til placering af nye agenturer er traditionelt baseret på tre over-
ordnede hensyn. For det første har man med baggrund i de ovenfor nævnte DER-
konklusioner prioriteret de nye medlemslande i fordelingen af agenturers hoved-
sæder. For det andet baseres dansk holdning på en faglig og professionel vurde-
ring af, hvilken af kandidaterne, der er den bedst egnede. For det tredje er dansk
holdning blevet udarbejdet under hensynstagen til nødvendigheden af et politisk
manøvrerum i forhandlingerne om agenturets placering, herunder muligheden for
gensidig støtte i andre sager.
IT- og Telestyrelsen
10
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
I den konkrete sag vedrørende støttekontoret for BEREC er Letland eneste offici-
elle kandidat. Letland opfylder kriterierne i konklusionerne fra Det Europæiske
Råd i 2003 og 2008. Letland vurderes endvidere at være fagligt og professionelt
egnet som vært for støttekontoret.
10. Tidligere forelæggelse for Folketingets Europaudvalg
Sagen om oprettelse af BEREC blev den 4. juni 2008 forelagt for Folketingets
Europaudvalg med henblik på forhandlingsoplæg.
Sagen om placeringen af støttekontoret har ikke tidligere være forelagt Folketin-
gets Europaudvalg.
IT- og Telestyrelsen
11