Fremsat 13-04-2012
1. behandlet / henvist til udvalg 26-04-2012
Betænkning afgivet 30-05-2012
2. behandlet/direkte til 3. behandling 06-06-2012
3. behandlet, vedtaget 12-06-2012
Ministerområde:
Finansministeriet
Loven indfører krav om, at borgere fra slutningen af 2012 skal anvende digitale selvbetjeningsløsninger på udvalgte områder, når de henvender sig til det offentlige. Loven skal ses i forlængelse af regeringens målsætning om, at al kommunikation mellem borgere, virksomheder og det offentlige skal foregå digitalt inden udgangen af 2015. Målsætningen fremgår af regeringsgrundlaget fra oktober 2011.
Loven træder i kraft den 1. december 2012. Loven gælder ansøgninger, anmeldelser og indberetninger m.v., der indgives den 1. december 2012 og senere.
Vedtaget
100 stemmer for forslaget (V, S, DF, RV, SF, LA, KF)
8 stemmer imod forslaget (EL)
0 stemmer hverken for eller imod forslaget