Nej, det er faktisk sådan, at vi vil kunne lave kickstarten, så den er inden for den henstilling, som Danmark har fået, og det er noget, vi har været meget, meget omhyggelige med var sådan, for vi vil gerne have, at man har tillid til, at Danmark retter op.
For det er så uncool at have et underskud, der er så stort, for det giver en gæld, som der så er nogen der skal betale tilbage.
Dermed skal blot siges dette enkelte:
Vi er inden for henstillingen.
Vi har lavet kickstarten, fordi vi tror, man både skal have styr på sine finanser og man skal investere der, hvor man synes det giver mening, dels fordi det giver arbejdspladser, dels fordi det giver noget, som vi også har brug for, nemlig nogle bedre daginstitutioner, flere jernbaner, noget asfalt, eller hvad det nu kan være.
Det er det ene, og så langt, så godt.
Det andet er, at det ikke er sådan, at finanspagten bestemmer, hvad det er for en politik, vi skal føre, men det gør vi.
Det, som finanspagten gør, er, at den siger:
Jer, der undertegner, gør nu det, som I har lovet; nu går I hjem, og så laver I en lov, der sådan set gør det til national lovgivning at holde det, I har lovet alle os andre i EU, ikke kun Danmark, men Tyskland, Frankrig og alle de andre lande, der vil være med.
Og det, som EU-Domstolen forholder sig til, er ikke, hvordan vi vedtager det, for det er noget, vi vil vedtage, fuldstændig som grundloven siger det skal være, nemlig med tre behandlinger i Folketingssalen og med udvalgsbehandling, altså fuldstændig som vi plejer at gøre det.
Det, som Domstolen kan forholde sig til, er:
Har de så gjort det?
Hvis vi ikke har gjort det, kan vi få et forsøg til, og hvis vi stadig væk ikke gør det, kan det være, at der vanker en bøde.
Men det er jo altså noget, som ligesom kun sker, hvis vi ikke gør det, vi siger vi vil.