L 154 Forslag til lov om ændring af søloven og forskellige andre love.

(Skærpede sejladssikkerhedsmæssige krav i arktiske farvande, styrkelse af søfarendes retsstilling ved sørøveri, modernisering af skibsregistreringsreglerne, gennemførelse af konventionen om aftaler for international transport af gods helt eller delvis til søs, gennemførelse af ændringsprotokol til konventionen om ansvar for forureningsskade opstået i forbindelse med søtransport af farlige og forurenende stoffer og nedlæggelse af Dykkerrådet).

Af: Erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen (SF)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Delt

Spørgsmål 20

I forlængelse af ministerens af svar på L 154 - spørgsmål 6 bedes ministeren oplyse, hvor mange isklasser, der indgår i forhandlingerne om Polarkoden. Indgår det således i forhandlingerne, at der på visse tider af året ikke vil blive stillet krav til isklasse overhovedet, idet man i forhandlingerne ser bort fra, at der året rundt er stor risiko for, at skibene kan møde drivende gletsjeris, som kræver isforstærkning af skroget? Hvilken isklasse mener ministeren vil være den rette til istypen ”drivende gletsjeris”.
Dato: 03-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: sø- og skibsfart

Endeligt svar

Dokumentdato: 07-05-2013
Modtaget: 07-05-2013
Omdelt: 07-05-2013

L 154 - svar på spm. 20 om, hvor mange isklasser, der indgår i forhandlingerne om Polarkoden, fra erhvervs- og vækstministeren

ERU - L 154 spm. 20 - svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 03-05-2013
Modtaget: 03-05-2013
Omdelt: 03-05-2013

Spm. om, hvor mange isklasser, der indgår i forhandlingerne om Polarkoden, til erhvervs- og vækstministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version