Vi følger sådan set altid med i, om der er nogle ting, der skal reguleres eller ændres, det gør vi også på det her område.
Det er klart, at en sag som den her jo naturligvis også aktualiserer behovet for at se på det.
Når det så er sagt, vil jeg gerne sige:
Den lovgivning, som man i Københavns Kommune kritiserer, er en lovgivning, der fungerer mange andre steder.
Hvis det nu kun havde været lovgivningens skyld, at der var nogle problemer, så havde det nok også været et mere generelt problem.
Det, vi har set i forhold til handicapområdet i Københavns Kommune, har jo været, at der er blevet lavet nogle forskellige undersøgelser.
Deloitte lavede en undersøgelse i 2009, som viste, at der ikke rigtig var styr på området.
Der har Københavns Kommune så efterfølgende forsøgt at rette op, og i forbindelse med den genopretning har de fået utrolig lange sagsbehandlingstider, hvilket naturligvis påvirker de forældre, der står i det her, forfærdelig negativt.
Københavns Kommune har selv erkendt, at de har problemer, og har sagt, at de vil gå i dialog med de forældre, som synes, at de bliver dårligt behandlet, og derfor kan man sige, at Københavns Kommune lige nu håndterer sagen selv.
Men jeg tror ikke, man kan sige, at det kun skyldes lovgivningen, at det er gået galt i København.
Arbejdstilsynet har bl.a.
givet et strakspåbud, der er medarbejdere, som er bekymrede for reaktioner fra ledelsen, der er mange ting, der ikke har været gjort godt nok i København.
Men når det så er sagt, vil jeg sige, at jeg synes selvfølgelig altid man skal se på, om lovgivningen skal ændres.
Det er en ting, vi altid gør løbende.