Folketingets Beskæftigelsesudvalg
Christiansborg
1240 København K
Beskæftigelsesministeriet
Ved Stranden 8
1061 København K
T 72 20 50 00
www.bm.dk
CVR 10172748
EAN 5798000398566
26. maj 2014
Beskæftigelsesudvalget har i brev af 20. maj 2014 stillet følgende spørgsmål nr. 18
(L 194), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra
Finn Sørensen (EL).
J.nr. 2014-0019696/2014-3813
Spørgsmål nr. 18:
”Ministeren bedes oplyse, om sygemeldte efter vedtagelsen af lovforslaget vil få et
retskrav på at få foretaget en beregning på grundlag af aktuelle lønsedler, hvis
beregningen på grundlag af oplysninger fra indkomstregistret ikke er retvisende?”
Endeligt svar:
Kan lønmodtageren dokumentere, at der mangler oplysninger, eller oplysninger i
indkomstregistret er forkerte, skal kommunen lægge de korrekte dokumenterede
oplysninger til grund ved afgørelsen.
Hvis lønmodtageren ikke er enig i kommunens beregning, er der mulighed for at
klage til Ankestyrelsen.
Venlig hilsen
Mette Frederiksen