Jeg tror, at det er mest fornuftigt, at jeg blander mig udenom, hvordan politiet tilrettelægger sin efterforskning.
Jeg har noteret mig det ved at kigge fjernsyn, så jeg tænker, at andre nok også har set, at det er noget, politiet har taget meget alvorligt.
Som jeg startede med at sige i et af de tidligere spørgsmål, har politiet også netop åbnet en ny afdeling, NC3, et nationalt center for cyberkriminalitet, i Ejby, hvor der sidder 75-80 mand – tror jeg det er – og arbejder specifikt med de her problemstillinger.
En af deres første opgaver har været at kaste sig over det her, så jeg ved, at der har man taget godt hånd om det allerede.
Men det er op til politiet at vurdere, hvornår en efterforskning er afsluttet, og så er det op til anklagemyndigheden at finde ud af, om der skal rejses en sag.
Så sådan må det jo være.
Så bliver jeg spurgt til, hvordan man skal organisere det her arbejde i regeringen, og der bliver jeg i hvert fald nødt til at sige, at det ligger uden for mit ressort, men det, jeg dog kan sige, er, at der jo er data i alle ministerier, vi har oplysninger alle steder, så det, vi skal, er jo at sørge for, at lovgivningen rammer og favner det hele, og der er det jo persondatalovgivningen, som jeg har ansvaret for som minister, der er den, der kan komme i anvendelse.
Når jeg henviste til erhvervs- og vækstministeren i spørgsmålet om, hvorvidt man kunne tilbagekalde tilladelser til eksempelvis virksomheder, som legitimt handler med kreditkortoplysninger, er det, fordi jeg ikke vil gøre mig skyldig i at stå og sige noget forkert, men jeg bliver nødt til bare at indrømme, at jeg simpelt hen ikke kender lovgivningen i detaljen.