L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Samrådsspørgsmål F

Hvorfor vil ministeren ikke skabe en mere fair markedsføringslov, hvor forbrugeren ikke bliver ført bag lyset, men derimod sikrer, at forbrugeren deltager i konkurrencer på nettet på et for forbrugeren enkelt og oplyst grundlag, hvor det sikres, at forbrugeren giver aktivt tilladelse til at modtage reklamemails.
Dato: 13-12-2016
Status: Besvaret
Emne: handel og eksport
Afholdelse af samrådet: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 10-01-2017 kl. 13:30

Filer

Dokumentdato: 13-12-2016
Modtaget: 13-12-2016
Omdelt: 13-12-2016

Samrådsspm. om, hvorfor ministeren ikke vil skabe en mere fair markedsføringslov, hvor forbrugeren ikke bliver ført bag lyset, men derimod sikrer, at forbrugeren deltager i konkurrencer på nettet på et for forbrugeren enkelt og oplyst grundlag, hvor det sikres, at forbrugeren giver aktivt tilladelse til at modtage reklamemails, erhvervsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
L 40 - 2016-17 - Samrådsspørgsmål A: Samrådsspm. om, med henvisning til ministerens beslutning om at svække forbrugerbeskyttelsen med forslaget om at udvide området for forretningsdrivendes reklamemails til forbrugerne, at redegøre for, hvilke hensyn og formål, der ligger bag denne beslutning, erhvervsministeren 13.12.2016
L 40 - 2016-17 - Samrådsspørgsmål B: Samrådsspm. om ministeren mener, at det er en rimelig forbrugerbeskyttelse, at kriteriet for, hvilke reklamer en erhvervsdrivende må sende til forbrugeren bliver defineret af den erhvervsdrivende selv, jf. at det er den erhvervsdrivende selv, der skal fastlægge, hvad der er egne tilsvarende produkter, erhvervsministeren 13.12.2016
L 40 - 2016-17 - Samrådsspørgsmål C: Samrådsspm. om, hvilken effekt og hvilke konsekvenser forslaget om en udvidet adgang for forretningsdrivende til at sende forbrugeren reklamemails om produkter, som forbrugeren ikke konkret har anmodet om, har for henholdsvis erhvervslivets salgsmuligheder og for forbrugernes forbrugsmønster, erhvervsministeren 13.12.2016
L 40 - 2016-17 - Samrådsspørgsmål D: Samrådsspm. om, hvor grænsen går i forhold til at beskytte forbrugeren versus hjælpe erhvervslivet med at afsætte varer, erhvervsministeren 13.12.2016
L 40 - 2016-17 - Samrådsspørgsmål E: Samrådsspm. om, hvilken betydning ministeren vurderer, at forslaget om en udvidet adgang for erhvervsdrivende til at sende reklamemails til forbrugerne vil få for antallet af klager til Forbrugerombudsmanden, erhvervsministeren 13.12.2016
L 40 - 2016-17 - Spørgsmål 12: Spm. om oversendelse af talepapir fra samrådet den 10. januar 2017 om L 40 - samrådsspørgsmål A-F, til erhvervsministeren 11.01.2017