L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 10

Vil ministeren stille ændringsforslag, der – som efterspurgt af bl.a. Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet Tænk - sikrer en videreførelse af de formuleringer, som markedsføringsloven anvender i dag, og dermed en mere tekst- og direktivnær implementering, således at afgørende for, om der er tale om en ulovlig handelspraksis, jf. lovforslagets §§ 4-8, skal være, at den pågældende handelspraksis er ”egnet til mærkbart at forvride” forbrugerens økonomiske adfærd, og ikke som foreslået et krav om, at den pågældende handelspraksis ”væsentligt forvrider eller vil kunne forventes væsentligt at forvride” forbrugernes økonomiske adfærd? I benægtende fald bedes ministeren yde lovteknisk bistand til udarbejdelse af et sådant ændringsforslag.
Dato: 05-12-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: handel og eksport

Endeligt svar

Dokumentdato: 23-12-2016
Modtaget: 23-12-2016
Omdelt: 23-12-2016

L 40 - svar på spm. 10 om ministeren vil stille ændringsforslag, der – som efterspurgt af bl.a. Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet Tænk - sikrer en videreførelse af de formuleringer, som markedsføringsloven anvender i dag, fra erhvervsministeren

L 40 - Svar på spørgsmål 10 (pdf-version)
Html-version
L 40 - Svar på spørgsmål 4 (pdf-version)
Html-version
L 40 - Svar på spørgsmål 9 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 05-12-2016
Modtaget: 05-12-2016
Omdelt: 05-12-2016

Spm. om ministeren vil stille ændringsforslag, der – som efterspurgt af bl.a. Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet Tænk - sikrer en videreførelse af de formuleringer, som markedsføringsloven anvender i dag, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version