(A)
(B)
(C)
Det viser kunderne, at produkterne generelt er tilgængelige, og
at de er på lager.
Det hjælper kunderne med at genkende deres foretrukne brand
og skelne det fra andre brands.
Det forhindrer forvirring og fejltagelser hos kunderne, fordi de
tydeligt kan skelne mellem de fremviste brands og pege på og
anmode om deres foretrukne brand.
Det gør kunderne opmærksom på, at der findes alternative
brands, at de er tilgængelige, og hvilke kendetegn de har.
Kunderne bliver opmærksomme på nye produkter, når de bliver
tilgængelige.
(D)
(E)
4.132.14
Endvidere er der ingen troværdig dokumentation for, at
og
butikkernes udstilling af PRRP får flere unge til at begynde
ministeriet har ikke fremlagt nogen dokumentation herfor.
4.132.15
Alt for restriktiv lovgivning om mærkning og reklame begrænser
også informationsniveauet for forbrugerne og forværrer derved
eksisterende misforståelser og undergraver forbrugernes evne til at
foretage oplyste valg, ligesom det kan afholde rygere fra at overveje
PRRP som et alternativ til brændbare tobaksprodukter.
4.132.16
Der er ingen rationel begrundelse for at afholde forbrugerne fra
at få adgang til korrekte oplysninger om lovligt tilgængelige produkter.
Ligeledes vil en begrænsning af mærkning og udstilling af PRRP gøre
det sværere for rygerne at vide, at de er tilgængelige, og hvilke fordele
de har, og begrænse muligheden for, at rygere skifter fra cigaretter.
4.132.17
PRRP egner sig ikke til at blive solgt som hyldevarer, da
forbrugerne ikke er lige så bekendte med dem som tobaksprodukter.
Oplysning af forbrugerne og generel tilgængelighed er afgørende for at
gøre rygerne mere opmærksomme på PRRP som et alternativ til
brændbare tobaksprodukter og gøre det lettere for de rygere, der ønsker
at skifte fra cigaretter, at gøre netop dette.
4.132.18
Et forbud mod næsten alle smagsstoffer i dampprodukter vil også
i høj grad begrænse tilgængeligheden af potentielt mindre skadelige
alternativer for voksne rygere, som gerne vil trappe ned eller skifte helt
væk fra brændbare tobaksprodukter.
4.132.19
I sin sagkyndige erklæring forklarer professor Winer, at
markedsføringsfrihed er afgørende for at udvide kendskabet til PRRP.
Han anfører:
In new and growing product markets, such as the PRRP market,
the first objective of marketing is to make consumers aware of
the product including its function, how to use it, where to buy it
and its cost. Simply put, the success of new and growing product
categories rests and falls on the ability of firms to communicate
with potential consumers (here, existing adult tobacco and
nicotine users) about the existence of the product, its features
45