L 13 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Gennemførelse af ændringer i direktivet om urimelig handelspraksis og indførelse af regler om handelspraksis rettet mod børn og unge samt ny bødemodel m.v.).

Af: Erhvervsminister Simon Kollerup (S)
Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2021-22
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 8

Har ministeren undersøgt, om en ikrafttræden 1. januar 2022 vil give virksomhederne tilstrækkelig mulighed for at foretage den fornødne omstilling til de foreslåede nye regler, bl.a. i forhold til allerede producerede varer og kampagner, og er ministeren enig i, at virksomheder i forbindelse med ny lovgivning sikres rimelig tid til at omstille sig til nye regler?
Dato: 19-10-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: EU

Endeligt svar

Dokumentdato: 08-11-2021
Modtaget: 08-11-2021
Omdelt: 08-11-2021

L 13 - svar på spm. 8 om en ikrafttræden den 1. januar 2022 vil give virksomhederne tilstrækkelig mulighed for at foretage den fornødne omstilling til de foreslåede nye regler, fra erhvervsministeren

ERU L 13 - svar på spm. 8 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 19-10-2021
Modtaget: 19-10-2021
Omdelt: 19-10-2021

Spm., om en ikrafttræden den 1. januar 2022 vil give virksomhederne tilstrækkelig mulighed for at foretage den fornødne omstilling til de foreslåede nye regler, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version