UDLEVERINGSNOTITS
Afrapportering af afdækning af muligheden for samt fordele og
ulemper ved at ændre ordningen ”Nej-tak til reklamer” til en ” Ja-
tak- -ordning” for omdeling af trykte reklamer
2. november
Indholdsfortegnelse
1. Indledning
2. Sammenfatning
2.1 Overvejelser om en Ja-tak-ordnings forenelighed med EU-retten
2.2 Klima- og miljømæssige konsekvenser
2.3 Økonomiske og erhvervsmæssige konsekvenser
3. Overvejelser om en Ja-tak-ordnings forenelighed med EU-retten
4. Miljø- og klimakonsekvenser ved en Ja-tak-ordning for omdeling af
trykte reklamer
4.1 Konsekvenser for produktion af trykte reklamer
4.2 Konsekvenser for transport af trykte reklamer
4.3 Konsekvenser for affaldshåndtering fra trykte reklamer
4.4 Konsekvens ved læsning af reklamer online
5. Erhvervsmæssige og økonomiske konsekvenser ved en Ja-tak-ordning
for omdeling af trykte reklamer
5.1 Konsekvens for den lokale detailhandels kommercielle kommunikation
5.2 Konsekvens for lokalaviserne og andre lokale blade, fx foreningsblade
5.3 Konsekvens for distributionsbranchen
5.4 Konsekvens for ungearbejdspladser
5.5 Økonomiske konsekvenser for husholdninger og erhvervslivet
2
2
2
2
3
4
6
6
6
6
7
8
8
9
10
10
10