L 126 - spørgsmål 1
|
Spm. om det havde været fornuftigt, hvis man ifm. kommunalreformen havde etableret 2 trafikselskaber på Sjælland m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 2
|
Spm. om det havde været fornuftigt, hvis man havde udarbejdet helhedsplanen for trafikbetjeningen i hovedstadsområdet, før man udbygger metroen, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 3
|
Spm. om letbaner - fra hovedstadens forstæder ind til metroen, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 4
|
Spm. om andre partier end de, der har indgået forlig om metro cityringen kunne indgå i de kommende forhandlinger om helhedsplanen for trafikbetjeningen i hovedstadsområdet, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 5
|
Spm. om den gæld Københavns Amt har optaget i forbindelse med sit engagement i metroprojektet m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 6
|
Spm. om hvordan problematikken om den gæld amtet har optaget i forbindelse med metroprojektet, skal håndteres, til transport- og energiministeren
|
L 126 - spørgsmål 7
|
Spm. om anlægsudgifterne for metroens 3 første etaper, til transport- og energiministeren
|
L 126 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvorfor Københavns Amt ikke har krav på at få sit indskud tilbagebetalt ved nedlæggelsen af amtet, til transport- og energiministeren
|
L 126 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvorfor regeringen ikke har søgt en forhandlingsløsning om den fremtidige placering af Københavns Amts ejerandel, til transport- og energiministeren
|
L 126 - spørgsmål 10
|
Spm. om amtets ejerandel af metroens 3. etape m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 11
|
Spm. om ministeren ikke er enig i den måde aktiver og passiver ellers fordeles på i medfør af procedureloven m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 12
|
Spm. om særbehandling af metroen skyldes hensynet til, at staten som medejer ikke vil have forøget sin gæld yderligere m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 13
|
Spm. om den tilhørende gæld behandles anderledes end amternes ejerandele i privatbanerne m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 14
|
Spm. om hvorfor Københavns Amts ejerandel i metroen og den tilhørende gæld skal behandles anderledes end amternes ejerandele i HUR’s trafikvirksomhed m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 15
|
Spm. om metroens økonomi ikke kan tåle, at fordelingen af aktiver og passiver bliver ligesom i resten af landet, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 16
|
Spm. om Københavns Amt i stedet for selv at optage lån kan bede selskabet om at optage lån til finansiering af amtets indskud i 2006, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 17
|
Spm. om overvejelserne om at give regionerne samme mulighed for at omlægge lån, som gælder for kommunerne, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 18
|
Spm. om hvorledes regeringen agter at kompensere de myndigheder, der overtager Københavns Amts gæld, for de manglende driftsindtægter, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 19
|
Spm. om hvilken af regionens tre kasser der skal finansiere Region Hovedstadens overtagelse af 74% af Købehavns Amts gæld vedr. metroen, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 20
|
Spm. om regeringen i fremtidige forhandlinger om regionernes økonomi vil kompensere Region Hovedstaden for merudgifterne til afvikling af metrogælden, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 21
|
Spm. om hvorfor og med hvilken hjemmel Københavns Kommune har optaget sin andel af Ørestadsselskabet som et aktiv i sit regnskab for 2004, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 22
|
Spm. om balancen for Østamagerbaneselskabet ikke er udtryk for selskabets kommercielle værdi, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 23
|
Spm. om beregningerne i lovforslaget af Østamagerbaneselskabets værdi og fremtidige økonomi betyder, at amtet traf beslutning under falske forudsætninger, til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 24
|
Spm. om dette betalingsprincip tidligere har været anvendt ved offentlige kollektive investeringer f.eks. S-tog m.v., til transport- og energiministeren.
|
L 126 - spørgsmål 25
|
Spm. om baggrunden for denne udtalelse, idet den største belastning af denne gæld vil hvile på Region Hovedstaden, som jo bl.a omfatter borgerne i Frederiksborg amt og Bornholms Regionskommune, til transport- og energiministeren.
|