L 154 A Forslag til lov om ændring af søloven og forskellige andre love.

(Skærpede sejladssikkerhedsmæssige krav i arktiske farvande, styrkelse af søfarendes retsstilling ved sørøveri, justering af skibsregistreringsreglerne, gennemførelse af konventionen om aftaler for international transport af gods helt eller delvis til søs, gennemførelse af ændringsprotokol til konventionen om ansvar for forureningsskade opstået i forbindelse med søtransport af farlige og forurenende stoffer og nedlæggelse af Dykkerrådet).

Af: Erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen (SF)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 1

Af lovforslagets almindelige bemærkninger fremgår, at Søfartsstyrelsen har ”indført en styrket havnestatskontrol af udenlandske passagerskibe, der anløber danske havne, før de sejler til Grønland.” Kan ministeren oplyse, hvorfor Søfartsstyrelsen ikke foretager havnestatskontrol i grønlandske havne, da det må formodes, at ikke alle krydstogtskibe, der besejler grønlandsk søterritorium og for nogles vedkommende anløber grønlandsk havn, forinden har anløbet dansk havn?
Dato: 21-03-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: sø- og skibsfart

Endeligt svar

Dokumentdato: 25-04-2013
Modtaget: 25-04-2013
Omdelt: 25-04-2013

L 154 - svar på spm. 1 om, hvorfor Søfartsstyrelsen ikke foretager havnestatskontrol i grønlandske havne, fra erhvervs- og vækstministeren

ERU - L 154 - Spm. 1-3 - Følgebrev (pdf-version)
Html-version
ERU - L 154 - Spm. 1 - Svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 21-03-2013
Modtaget: 21-03-2013
Omdelt: 21-03-2013

Spm. om, hvorfor Søfartsstyrelsen ikke foretager havnestatskontrol i grønlandske havne, til erhvervs- og vækstministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version