Europaudvalget (EUU) Alm. del

Samling: 2021-22

Europaudvalget, Alm. del spørgsmål 266

Ministeren bedes redegøre for, om der som del af EU's passagerrettighedsforordning er fastsat en frist for, hvornår et flyselskab senest skal have udbetalt kompensation (udover billettens pris) til en kunde, som har fået aflyst sin rejse på grund af strejke og på den baggrund har søgt om kompensation, herunder oplyse, hvilken myndighed der håndhæver, at en sådan eventuel frist overholdes. Ministeren bedes desuden redegøre for, hvorvidt der i anden gældende lovgivning er fastsat en frist for, hvor hurtigt et flyselskab skal udbetale refusion af billettens pris til en kunde, som har fået aflyst sin rejse på grund af strejke og har søgt om at få billetten refunderet, herunder hvilken myndighed, der håndhæver at en sådan eventuelt frist overholdes.
Dato: 25-08-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: transportpolitik, forbrugerpolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 19-09-2022
Modtaget: 19-09-2022
Omdelt: 19-09-2022

EUU alm. del - svar på spm. 266 om, hvorvidt der i EU's passagerrettighedsforordning er fastsat en frist for, hvornår et flyselskab senest skal have udbetalt kompensation til en kunde, som har søgt kompensation for aflyst rejse pga. strejke, fra transportministeren

Udenrigsministeriets følgeskrivelse (pdf-version)
Html-version
EUU alm. del - svar på spm. 266 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-08-2022
Modtaget: 25-08-2022
Omdelt: 25-08-2022

Spm. om, hvorvidt der i EU's passagerrettighedsforordning er fastsat en frist for, hvornår et flyselskab senest skal have udbetalt kompensation til en kunde, som har søgt kompensation for aflyst rejse pga. strejke, til transportministeren, kopi til udenrigsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version