L 100 Forslag til lov om ændring af lov om spil.

(Styrket indsats mod aftalt spil, forbedrede sanktionsmuligheder, hjemmel til øget databehandling, ændrede gebyrer for spilleautomater og diverse justeringer af spilområdet).

Af: Skatteminister Jeppe Bruus (S)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2023-24
Status: Stadfæstet

Betænkning

Afgivet: 25-04-2024

Betænkning afgivet af Skatteudvalget den 25. april 2024

20231_l100_betaenkning.pdf
Html-version

Betænkning afgivet af Skatteudvalget den 25. april 2024

1. Ændringsforslag

Skatteministeren har stillet 17 ændringsforslag til lovforslaget.

2. Indstillinger

Et flertal i udvalget (udvalget med undtagelse af SF) indstiller lovforslaget til vedtagelse med de stillede ændringsforslag.

Et mindretal i udvalget (SF) indstiller lovforslaget til vedtagelse med de stillede ændringsforslag nr. 1-11 og 13-17.

Siumut, Inuit Ataqatigiit, Sambandsflokkurin og Javnaðarflokkurin havde ved betænkningsafgivelsen ikke medlemmer i udvalget og dermed ikke adgang til at komme med indstillinger eller politiske bemærkninger i betænkningen.

En oversigt over Folketingets sammensætning er optrykt i betænkningen.

3. Ændringsforslag med bemærkninger

Ændringsforslag

Til titlen

Af skatteministeren, tiltrådt af udvalget:

1) I undertitlen ændres »matchfixing« til: »aftalt spil«.

[Sproglig justering af undertitlen]

Til § 1

2) I den under nr. 6 foreslåede § 12 ændres i stk. 3 »Databeskyttelsesforordningens artikel 13, 14 og 15« til: »Artikel 13-15 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (databeskyttelsesforordningen)«.

[Korrektion af henvisning til EU-retten]

3) I det under nr. 15 foreslåede § 29, stk. 3, indsættes efter »udbyde«: »og arrangere«.

[Sprogbrug ensrettes med § 29, stk. 1]

4) I den under nr. 17 foreslåede § 32 a ændres i stk. 2 »en ansøger« til: »ansøgeren«.

[Sproglig korrektion]

5) I den under nr. 17 foreslåede § 32 c ændres i stk. 2 »Tilladelse skal ikke gives« til: »Tilladelse gives ikke«.

[Sproglig korrektion]

6) I den under nr. 22 foreslåede § 42 ændres i stk. 2, 1. pkt., »tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino« til: »tilladelse til udbud af både væddemål, jf. § 11, og drift af onlinekasino, jf. § 18,«.

[Sprogbrug og henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1]

7) I den under nr. 22 foreslåede § 42 indsættes i stk. 5 efter 1. pkt. som nyt punktum:

»Gebyret skal indbetales senest samtidig med indgivelse af ansøgningen.«

[Gebyret for en omsætningsbegrænset tilladelse til væddemål skal indbetales senest samtidig med indgivelsen af ansøgningen]

8) I den under nr. 22 foreslåede § 42 a ændres i stk. 1, 1. pkt., »tilladelse til en spilleverandør« til: »tilladelse som spilleverandør«.

[Sproglig justering]

9) I den under nr. 23 foreslåede § 42 ændres i stk. 2, 1. pkt., »tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino« til: »tilladelse til udbud af både væddemål, jf. § 11, og drift af onlinekasino, jf. § 18,«.

[Sprogbrug og henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1]

10) I den under nr. 23 foreslåede § 42 indsættes i stk. 5 efter 1. pkt. som nyt punktum:

»Gebyret skal indbetales senest samtidig med indgivelse af ansøgningen.«

[Gebyret for en omsætningsbegrænset tilladelse til væddemål skal indbetales senest samtidig med indgivelsen af ansøgningen]

11) I den under nr. 23 foreslåede § 42 a ændres i stk. 1, 1. pkt., »tilladelse til en spilleverandør« til: »tilladelse som spilleverandør«.

[Sproglig justering]

Af skatteministeren, tiltrådt af et flertal (udvalget med undtagelse af SF):

12) Den under nr. 23 foreslåede § 42 g affattes således:

»§ 42 g. For tilladelser til opstilling og drift af gevins‍tgivende spilleautomater, jf. § 19, stk. 1, betales et årligt gebyr afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige spilleindtægt, jf. § 12 i lov om afgifter af spil, til spillemyndigheden. Gebyret skal betales, senest 1 måned efter at tilladelsen har fået virkning, og efterfølgende årligt inden udgangen af januar måned efter følgende skala:

Spilleindtægtens størrelse
Gebyr
(2010-niveau)
Under 100.000 kr.
1.300 kr.
100.000 kr. indtil 250.000 kr.
2.100 kr.
250.000 kr. indtil 500.000 kr.
5.200 kr.
500.000 kr. indtil 1.000.000 kr.
10.400 kr.
1.000.000 kr. indtil 2.500.000 kr.
24.800 kr.
2.500.000 kr. indtil 5.000.000 kr.
44.900 kr.
5.000.000 kr. indtil 10.000.000 kr.
88.900 kr.
10.000.000 kr. indtil 15.000.000 kr.
123.000 kr.
15.000.000 kr. indtil 20.000.000 kr.
158.700 kr.
20.000.000 kr. indtil 25.000.000 kr.
241.900 kr.
25.000.000 kr. indtil 35.000.000 kr.
325.200 kr.
35.000.000 kr. indtil 50.000.000 kr.
499.700 kr.
50.000.000 kr. indtil 75.000.000 kr.
674.100 kr.
75.0000.000 kr. indtil 100.000.000 kr.
880.300 kr.
100.000.000 kr. indtil 125.000.000 kr.
1.100.300 kr.
125.000.000 kr. indtil 250.000.000 kr.
2.220.500 kr.
250.000.000 kr. indtil 375.000.000 kr.
3.330.700 kr.
375.000.000 kr. og derover
4.361.700 kr.
«


[Skalaen for gebyret for gevinstgivende spilleautomater, der betales årligt afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige spilleindtægt, ændres]

Af skatteministeren, tiltrådt af udvalget:

13) I den under nr. 24 foreslåede ændring af § 43, stk. 1, 1. pkt., ændres »tilsynsmyndighed for« til: »tilsynsmyndighed for,«.

[Sproglig korrektion]

14) I den under nr. 27 foreslåede ændring af § 43, stk. 2, der bliver stk. 3, ændres »tilsynsområde« til: »tilsynsområde,«.

[Sproglig korrektion]

15) I den under nr. 39 foreslåede § 49 a ændres i stk. 2, 1. pkt., »med denne lov« til: »med afgørelsen«.

[Sproglig justering]

16) I den under nr. 44 foreslåede § 54 a indsættes i stk. 2, 1. pkt., efter »§ 49 a, stk. 1,«: »vedrørende forhold,«.

[Sproglig justering for at tydeliggøre, at det er forholdene og ikke påbuddet, der skal bringes i orden straks]

17) I den under nr. 44 foreslåede § 54 a udgår i stk. 3, 1. pkt., »mundtlige«.

[Sproglig justering for at tydeliggøre, at en klage over et mundtligt påbud, der efterfølgende meddeles skriftligt, ikke har opsættende virkning]

Bemærkninger

Til nr. 1

Det fremgår af lovforslagets undertitel, at lovforslaget omhandler »Styrket indsats mod matchfixing, forbedrede sanktionsmuligheder, hjemmel til øget databehandling, ændrede gebyrer for spilleautomater og diverse justeringer af spilområdet«.

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »matchfixing« til »aftalt spil«.

Ordet matchfixing har været brugt i forbindelse med den politiske aftale, der ligger til grund for lovforslaget, og har derfor fremgået af undertitlen, men da lovteksten bruger »aftalt spil«, ændres ordet i undertitlen hertil.

Der er tale om en sproglig justering, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 2

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 6, at der i lov om spil indsættes to nye bestemmelser, §§ 12 og 12 a. Som § 12, stk. 3, foreslås det at indsætte: »Stk. 3. Databeskyttelsesforordningens artikel 13-15 finder ikke anvendelse på spillemyndighedens og tilladelsesindehavers behandling af personoplysninger, når oplysningerne er videregivet i henhold til stk. 1 og 4 og oplysningerne behandles med henblik på forebyggelse og bekæmpelse af aftalt spil.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »Databeskyttelsesforordningens artikel 13-15« til »Artikel 13-15 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (databeskyttelsesforordningen)«.

Der er tale om en korrektion (præcisering) af henvisningen til EU-retten, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 3

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 15, at der i lov om spil indsættes som § 29, stk. 3: »Stk. 3. Tilladelsesindehaveren skal straks informere spillemyndigheden, hvis der sker væsentlige ændringer af de forudsætninger, hvorunder en tilladelse til at udbyde spil er givet.«

Med ændringsforslaget foreslås det, at der i det foreslåede § 29, stk. 3, efter »udbyde« indsættes »og arrangere«, så sprogbrug ensrettes med § 29, stk. 1. Dermed fremstår sprogbrugen ens i hele bestemmelsen. Ensretningen har ikke nogen indholdsmæssig betydning for forslaget.

Til nr. 4

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 17, at der i lov om spil indsættes et nyt kapitel 4 a med bestemmelserne §§ 32 a-32 c. I § 32 a, stk. 2, foreslås: »Tilladelse som spilleverandør kan gives til selskaber m.v. (juridiske personer), der ikke er etableret her i landet eller i et andet EU- eller EØS-land, såfremt en ansøger har udpeget en godkendt repræsentant, jf. § 30.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »en ansøger« til »ansøgeren«.

Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 5

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 17, at der i lov om spil indsættes et nyt kapitel 4 a med bestemmelserne §§ 32 a-32 c. I § 32 c, stk. 2, foreslås: »Tilladelse skal ikke gives, hvis ansøgeren, reelle ejere, medlemmer af direktion eller bestyrelse eller andre, der kan øve en bestemmende indflydelse på virksomhedens drift, har udvist en sådan adfærd, at der er grund til at antage, at virksomheden ikke vil blive drevet på forsvarlig måde.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »Tilladelse skal ikke gives« til »Tilladelse gives ikke«.

Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 6

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 f. I § 42, stk. 2, 1. pkt., foreslås: »For indgivelse af ansøgning om tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino skal ansøgeren betale et samlet gebyr på 350.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden, jf. dog stk. 4-6.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino« til »tilladelse til udbud af både væddemål, jf. § 11, og drift af onlinekasino, jf. § 18,«.

Der er tale om, at sprogbrug og henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssige ændringer med ændringsforslaget.

Til nr. 7

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 f. I § 42, stk. 5, foreslås: »For tilladelser af maksimalt 1 års varighed udstedt til udbud af væddemål, jf. § 11, stk. 4, hvor spilleomsætningen ikke må overstige 5.000.000 kr., og tilbagebetalingsprocenten ikke må overstige 20 pct., betales et gebyr på 50.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden til dækning af de samlede omkostninger ved behandling af ansøgningen, udstedelse af tilladelse og tilsyn med tilladelsesindehaveren. Afvises ansøgningen, eller gives der afslag på ansøgningen, tilbagebetales 25.000 kr. (2010-niveau) til ansøgeren.«

Med ændringsforslaget foreslås det, at der efter 1. pkt. indsættes: »Gebyret skal indbetales senest samtidig med indgivelse af ansøgningen.«

Bestemmelsen omhandler omsætningsbegrænsede tilladelser til væddemål. Indbetalingen af gebyret for omsætningsbegrænsende tilladelser er den samme som ved indtægtsbegrænsede tilladelser, som fremgår af § 42, stk. 4 og 6. Den pågældende sætning om gebyrets indbetaling er dog ved en fejl ikke indsat i § 42, stk. 5. Bestemmelsen findes også i den gældende § 42, stk. 5, og gebyret forudsættes i praksis indbetalt senest samtidig med indgivelse af ansøgningen. Der er derfor ikke tale om materiel ændring af retstilstanden, men en ensretning af opbygningen af bestemmelserne om indtægtsbegrænsede og omsætningsbegrænsede tilladelser.

Til nr. 8

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 f. I § 42 a, stk. 1, foreslås: »For indgivelse af ansøgning om tilladelse til en spilleverandør, jf. § 24 a, skal ansøgeren betale et gebyr på 49.200 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden. Gebyret skal betales samtidig med indgivelse af ansøgningen.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse til en spilleverandør« til »tilladelse som spilleverandør«.

Der er tale om en sproglig justering, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 9

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 g. I § 42, stk. 2, 1. pkt., foreslås: »For indgivelse af ansøgning om tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino skal ansøgeren betale et samlet gebyr på 350.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden, jf. dog stk. 4-6«.

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse til at udbyde både væddemål og drift af onlinekasino« til »tilladelse til udbud af både væddemål, jf. § 11, og drift af onlinekasino, jf. § 18,«.

Der er tale om, at sprogbrug og henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssige ændringer med ændringsforslaget.

Til nr. 10

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 g. I § 42, stk. 5, foreslås: »For tilladelser af maksimalt 1 års varighed udstedt til udbud af væddemål, jf. § 11, stk. 4, hvor spilleomsætningen ikke må overstige 5.000.000 kr. og tilbagebetalingsprocenten ikke må overstige 20 pct., betales et gebyr på 50.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden til dækning af de samlede omkostninger ved behandling af ansøgningen, udstedelse af tilladelse og tilsyn med tilladelsesindehaveren. Afvises ansøgningen, eller gives der afslag på ansøgningen, tilbagebetales 25.000 kr. (2010-niveau) til ansøger.«

Med ændringsforslaget foreslås det, at der efter 1. pkt. indsættes: »Gebyret skal indbetales senest samtidig med indgivelse af ansøgningen.«

Bestemmelsen omhandler omsætningsbegrænsede tilladelser til væddemål. Indbetalingen af gebyret for omsætningsbegrænsende tilladelser er den samme som ved indtægtsbegrænsede tilladelser, som fremgår af § 42, stk. 4 og 6. Den pågældende sætning om gebyrets indbetaling er dog ved en fejl ikke indsat i § 42, stk. 5. Bestemmelsen findes også i den gældende § 42, stk. 5, og gebyret forudsættes i praksis indbetalt senest samtidig med indgivelse af ansøgningen. Der er derfor ikke tale om materiel ændring af retstilstanden, men en ensretning af opbygningen af bestemmelserne om indtægtsbegrænsede og omsætningsbegrænsede tilladelser.

Til nr. 11

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 g. I § 42 a, stk. 1, foreslås: »For indgivelse af ansøgning om tilladelse til en spilleverandør, jf. § 24 a, skal ansøgeren betale et gebyr på 49.200 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden. Gebyret skal betales samtidig med indgivelse af ansøgningen.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilladelse til en spilleverandør« til »tilladelse som spilleverandør«.

Der er tale om en sproglig justering, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 12

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og i stedet indsættes §§ 42-42 g. Det foreslås i § 42 g, at der for gevinstgivende spilleautomater betales et årligt gebyr afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige spilleindtægt efter en skala.

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre skalaen for gebyret for gevinstgivende spilleautomater, der betales årligt afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige spilleindtægt.

Skalaen ændres for at indføre flere trin. Med ændringen af skalaen fra 13 til 18 trin bliver intervallet for nogle af trinnene mindre i forhold til skalaen som foreslået i lovforslaget, og dermed bliver forskellen på det gebyr, der skal betales, også mindre. Ændringen af skalaen ændrer marginalt de samlede gebyrindtægter i forhold til skalaen som foreslået i lovforslaget.

Til nr. 13

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 24, at i lov om spil § 43, stk. 1, 1. pkt., indsættes efter »betingelserne for tilladelsen«: »og den lovgivning, som spillemyndigheden er tilsynsmyndighed for efter spillemyndighedens nærmere anvisning herom«.

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilsynsmyndighed for« til »tilsynsmyndighed for,«.

Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 14

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 27, at i lov om spil § 43, stk. 2, der bliver stk. 3, ændres »lovens krav« til: »lovgivningen på spillemyndighedens tilsynsområde efter spillemyndighedens nærmere anvisninger herom«.

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »tilsynsområde« til »tilsynsområde,«.

Der er tale om en sproglig korrektion, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 15

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 39, at i lov om spil indsættes som § 49, stk. 2, 1. pkt., »Afgørelser efter stk. 1 kan meddeles mundtligt, hvis der er overhængende eller betydelig fare for, at formålet med denne lov forspildes.«

Med ændringsforslaget foreslås det at ændre »med denne lov« til »med afgørelsen«.

Der er tale om en sproglig justering. Det mundtlige påbud skal give Spillemyndigheden adgang til at skride til handling med det samme i tilsynssager, hvor formålet med en efterfølgende meddelelse af et skriftligt påbud ellers forspildes. Ordlyden foreslås derfor ændret, så det er formålet med afgørelsen om et påbud, der ville blive forspildt, hvis påbuddet skal meddeles efterfølgende skriftligt.

Til nr. 16

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 44, at der i kapitel 10 i lov om spil indsættes § 54 a. I § 54 a, stk. 2, 1. pkt., foreslås det, at »Klager over spillemyndighedens afgørelser om påbud efter § 49 a, stk. 1, som skal bringes i orden straks, har ikke opsættende virkning.«

Med ændringsforslaget foreslås det, at der efter »§ 49 a, stk. 1,« indsættes »vedrørende forhold«.

Der er tale om en sproglig justering for at tydeliggøre, at det er forholdene og ikke påbuddet, der skal bringes i orden straks, og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med ændringsforslaget.

Til nr. 17

Det foreslås i lovforslagets § 1, nr. 44, at der i kapitel 10 i lov om spil indsættes § 54 a. I § 54 a, stk. 3, foreslås: »Klager over spillemyndighedens mundtlige afgørelser truffet efter § 49 a, stk. 2, har ikke opsættende virkning. Landsskatteretten eller skatteankeforvaltningen kan dog tillægge en klage opsættende virkning, hvis særlige omstændigheder taler derfor. Landsskatterettens afgørelse kan træffes af en retsformand eller en kontorchef i skatteankeforvaltningen efter bemyndigelse fra Landsskatterettens ledende retsformand.«

Med ændringsforslaget foreslås det at lade »mundtlige« udgå.

Der er tale om en sproglig justering for at tydeliggøre, at en klage over et mundtligt påbud, der efterfølgende meddeles skriftligt, ikke har opsættende virkning.

Ændringen foreslås for at gøre det klart, at en klage over et påbud, der oprindelig er meddelt mundtligt, ikke har opsættende virkning.

4. Udvalgsarbejdet

Lovforslaget blev fremsat den 31. januar 2024 og var til 1. behandling den 7. februar 2024. Lovforslaget blev efter 1. behandling henvist til behandling i Skatteudvalget.

Oversigt over lovforslagets sagsforløb og dokumenter

Lovforslaget og dokumenterne i forbindelse med udvalgsbehandlingen kan læses under lovforslaget på Folketingets hjemmeside www.ft.dk.

Møder

Udvalget har behandlet lovforslaget i 4 møder.

Høringssvar

Et udkast til lovforslaget har inden fremsættelsen været sendt i høring, og Skatteministeriet sendte den 3. november 2023 dette udkast til udvalget, jf. SAU alm. del - bilag 36. Den 30. januar 2024 sendte skatteministeren høringssvarene og et høringsnotat til udvalget.

Bilag

Under udvalgsarbejdet er der omdelt 12 bilag på lovforslaget.

Skriftlige henvendelser

Udvalget har under udvalgsarbejdet modtaget 1 skriftlig henvendelse om lovforslaget.

Deputationer

Udvalget har under udvalgsarbejdet modtaget 1 deputation, der mundtligt har redegjort for sin holdning til lovforslaget.

Spørgsmål

Udvalget har under udvalgsarbejdet stillet 4 spørgsmål til skatteministeren til skriftlig besvarelse, som ministeren har besvaret.

Anders Kronborg (S) Benny Engelbrecht (S) Louise Mehnke (S) Jesper Petersen (S) fmd. Malte Larsen (S) Per Husted (S) Simon Kollerup (S) Thomas Jensen (S) Thomas Skriver Jensen (S) Jan E. Jørgensen (V) Kim Valentin (V) Torsten Schack Pedersen (V) Hans Andersen (V) Mohammad Rona (M) Charlotte Bagge Hansen (M) Hans Kristian Skibby (DD) Dennis Flydtkjær (DD) Steffen W. Frølund (LA) Sólbjørg Jakobsen (LA) Rasmus Jarlov (KF) Dina Raabjerg (KF) Lars-Christian Brask (LA) Peter Kofod (DF) Sigurd Agersnap (SF) nfmd. Lisbeth Bech-Nielsen (SF) Carl Valentin (SF) Pelle Dragsted (EL) Samira Nawa (RV) Christina Olumeko (ALT)

Siumut, Inuit Ataqatigiit, Sambandsflokkurin og Javnaðarflokkurin havde ikke medlemmer i udvalget.

Socialdemokratiet (S)50
Venstre, Danmarks Liberale Parti (V)22
Danmarksdemokraterne - Inger Støjberg (DD)16
Socialistisk Folkeparti (SF)15
Liberal Alliance (LA)15
Moderaterne (M)14
Det Konservative Folkeparti (KF)10
Enhedslisten (EL)9
Radikale Venstre (RV)7
Dansk Folkeparti (DF)7
Alternativet (ALT)5
Siumut (SIU)1
Inuit Ataqatigiit (IA)1
Sambandsflokkurin (SP)1
Javnaðarflokkurin (JF)1
Uden for folketingsgrupperne (UFG)5