L 157 - spørgsmål 1
|
Spm. om ministeren påtænker, at påkræve visse betalingsmodtagere med en særlig samfundsmæssig funktion, eksempelvis døgnapoteker, taxaer, offentlig transport og tandlægevagter, at modtage betaling med kontanter hele døgnet, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvorvidt det i dag er muligt at købe kasseapparater, der imødekommer risikoen for røverier, som nævnt i PROSA’s høringssvar, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 3
|
Spm. om det er hensigten, at der fastsættes nogle regler, som gør det muligt at behandle betalingsdata til brug for innovative tjenester, men som ikke indebærer en behandling af sådanne oplysninger til opstilling af forbrugsprofiler, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 4
|
Spm. om på hvilke punkter ministeren mener, at lovændringen vil fremme udviklingen af innovative online og mobile betalingsløsninger, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 5
|
Spm. om ministeren isoleret vil opliste de nationale særregler, som videreføres og/eller udbygges med dette lovforslag, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 6
|
Spm. om kommentar til høringssvaret af 21/3-17 fra Den Europæiske Centralbank, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 7
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 5/4-17 fra Spiir m.fl., til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 8
|
Spm. om kommentar til henvendelsen af 5/4-17 fra Finans og Leasing, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 9
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 7/4-17 fra Forbrugerrådet Tænk, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 10
|
Spm. om ministeren vil stille ændringsforslag om en revision af loven efter 2 år, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 11
|
Spm. om ministeren vil stille ændringsforslag, der sikrer, at betalingsmodtagere med en særlig samfundsmæssig funktion (apotekere, tandlæger, lægevagter, steder med salg af håndkøbsmedicin og lign.), bliver forpligtede til at levere varer/ydelser ved kontant betaling døgnet rundt, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 12
|
Spm. om ministeren anser det for god forvaltning af lovarbejdet, at det fremsendte høringssvar til lovforslaget fra eksempelvis Forbrugerrådet TÆNK er baseret på et høringsudkast, hvor § 124 havde en ganske anden formulering, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 13
|
Spm. om ministeren vil stille ændringsforslag til § 124 som foreslået af Forbrugerrådet TÆNK i deres henvendelse af 7. april 2017 til udvalget, jf. L 157 – bilag 7, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 14
|
Spm. om, hvordan lov om behandling af personoplysninger finder anvendelse på andre erhvervsdrivende, der behandler betalingsdata, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 15
|
Spm. om at der ifølge forslaget til § 124, stk. 2, skal udbydere af betalingstjenester indhente samtykke fra brugeren, hvis udbyderen behandler personhenførbare betalingsdata og, hvad der gælder for andre erhvervsdrivende, der behandler betalingsdata, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 16
|
Spm. om, at ifølge bemærkningerne til § 124 bør udbydere af betalingstjenester, der behandler personoplysninger, anvende principperne om nødvendighed og proportionalitet, foretage en formålsbegrænsning og samtidig respektere en rimelig dataopbevaringsperiode, og hvad der gælder for andre erhvervsdrivende, der behandler betalingsdata, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 17
|
Spm. om at kommentere på, at det fremgår af bemærkningerne til § 124, at oplysningerne alligevel kan behandles til andre formål, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 18
|
Spm. om at redegøre for, om reglerne i § 124, stk. 3-4, finder anvendelse på behandlingen af forbrugerens indkøbsoplysninger, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 19
|
Spm. om at uddybe meningen med denne bemærkning til § 124: ”Der kan således efter dette lovforslag ske videregivelse eller videresalg af oplysninger når dette sker i overensstemmelse med persondataloven, også selvom videregivelsen sker mellem to koncernforbundne virksomheder, og videregivelsen eller videresalget kun sker med henblik på behandling af oplysningerne til de i stk. 3 oplistede formål”, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 20
|
Spm. om det er realistisk, at en långiver vil se bort fra en allerede foretagen kreditvurdering baseret på betalingsdata, når renten på lånet skal fastsættes, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 21
|
Spm. om, hvorvidt muligheden for at anvende betalingsdata til markedsføring indebærer, at banker og forsikringsselskaber kan afvise potentielle kunder på baggrund af en analyse af disse forbrugeres betalingsdata, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 22
|
Spm. om, hvorvidt muligheden for at anvende betalingsdata til markedsføring indebærer, at butikker må foretage beregninger af den enkelte kundes betalingsvillighed og anvende sådanne vurderinger til individualiseret prissætning, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 23
|
Spm., om det kan blive et standardvilkår i eksempelvis en Dankort-aftale, at brugeren accepterer behandling af betalingsdata til brug for markedsføring eller rådgivning, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 24
|
Spm. om bemærkningen om ”nicheprodukter og særlige konceptløsninger” skal forstås sådan, at der er en undtagelse til § 124, stk. 5, som ikke fremgår af lovteksten, til erhvervsministeren
|
L 157 - spørgsmål 25
|
Spm. om, hvilke af de i § 124, stk. 3, oplistede funktioner, der henvises til i stk. 5, til erhvervsministeren
|